Bookreview: Spiegel - Cara Delevigne
Boeken

Bookreview: Spiegel – Cara Delevigne

Heb jij dat soms? Je loopt door de bibliotheek op zoek naar een volgend boek en je oog ziet plots een nieuw boek  staan. Zomaar uit het niets. Een boek dat op het eerste zicht wel interessant lijkt. Een boek dat je triggert zonder enige reden. Wel zo ging het bij het boek ‘Spiegel’ voor mij. Ik zag het staan en ik moest het meenemen. Zonder dat ik wist waarover het ging.

“I’m a wave, I thought: even when I’m breaking I’m strong.” Bookreview: Spiegel - Cara Delevigne

I’m a wave, I thought: even when I’m breaking I’m strong.

Iedereen kent Cara Delevigne wel. Ze is niet alleen topmodel en actrice, maar ook schrijfster en zangeres. Je kan ze kennen van de film ‘Paper towns’, die gebaseerd is op het gelijknamige boek van John Green. Of misschien ken je ze wel van de vele runways die ze gelopen heeft voor merken als Victoria’s Secret, Burbarry, Stella McCartney of Dolce & Gabbana. Maar wist je dat ze een boek geschreven heeft in oktober 2017? Vandaag wil ik het niet hebben over haar films of werk als model, maar over dat boek genaamd ‘Spiegel’. Een boek die ze samen met Rowan Coleman heeft geschreven en die vertaald werd naar het Nederlands door Erica Disco.

Bookreview: Spiegel - Cara Delevigne

“Normal, you see, is whatever you want it to be.”

‘Spiegel’ gaat over Naomi. Een bandlid uit de groep ‘Mirror, mirror’ en de beste vriendin van Red, Leo en Rose. Of misschien over Red, die helemaal over stuurd is als Naomi bewusteloos uit de Theems gehaald word? De politie denkt dat het zelfmoord is. Maar is dat wel zo? Het leven is helemaal niet gemakkelijk voor de vier bandleden, maar alles ging toch beter? Wat als het geen zelfmoord is? Red gaat op onderzoek uit. Een onderzoek die heel haar wereld op zijn kop zet en haar doet twijfelen. Kende ze Noami eigenlijk wel?

Bookreview: Spiegel - Cara Delevigne

“You look sad, and tired.'
...
'Of course I do, kid, I'm a teenager, it's in my job description. When I get home from school today I'll teach you how to have an existential crisis.”

Wat een spanend boek! Normaal lees ik andere genre’s, maar het verhaal sprak me enorm aan. En alhoewel ik traag in het verhaal kwam, kon ik het boek na een tijdje maar moeilijk wegleggen. Zo spannend was het! En af en toe ook wel een klein beetje eng, zo net voor het slapen.

Bookreview: Spiegel - Cara Delevigne

Titel: Mirror, Mirror

Nederlandse titel: Spiegel