Bookreview: Elke dag - David Levithan
Boeken

Bookreview: Elke dag – David Levithan

Ik wou niet naar de cinema. Niet voordat ik dit verhaal gelezen had. Want dit verhaal moet lezen, niet kijken. Of allebei. Maar in de juiste volgorde. Nog niet overtuigd? Misschien zal dit bookreview  van het boek ‘Elke Dag’ hierbij helpen, geschreven door David Levithan. Bookreview: Elke dag - David Levithan David Levithan, waarom ben ik altijd zo verbaasd om te zien als Young adult boeken met een liefdestwist geschreven zijn door een man? Maar David is niet zomaar een man. David Levithan is een Amerikaanse Young adult schrijver met heel wat prachtige boeken op zijn naam. Zo schreef hij het boek ‘Boy Meets Boy’ in 2003, ‘The Realm of Possibility’ in 2004, ‘Are we there yet’ in 2005, ‘Wild Awake’ in 2006, ‘How they met’ in 2008 en ‘Love is the higher law’ in 2009. En in 2010? Toen schreef hij samen met John Green het fantastische boek ‘Will Grayson, Will Grayson’. Oja, zijn boek ‘Every day’ schreef hij in 2012. Bookreview: Elke dag - David Levithan

“If there's one thing I've learned, it's this: We all want everything to be okay. We don't even wish so much for fantastic or marvelous or outstanding. We will happily settle for okay, because most of the time, okay is enough.”

Bookreview: Elke dag - David Levithan

Het boek ‘Elke dag’ gaat over A. A is een jongen of een meisje die elke dag in het lichaam zit van een andere persoon. Elke dag in een ander lichaam, nooit twee keer hetzelfde lichaam altijd dezelfde leeftijd. Altijd in de buurt van het vorige lichaam. A probeert niet te veel te veranderen in het leven van haar lichaam. Althans niet tot hij/zij Rhiannon tegen komt. Stapelverliefd wordt A op haar. Elke dag wil ze met haar doorbrengen. Maar hoe zorg je ervoor dat iemand verliefd op je word als je elke dag er anders uitziet?

“I wake up thinking of yesterday. The joy is in remembering; the pain is in knowing it was yesterday.”

Bookreview: Elke dag - David Levithan

Het is een meeslepend verhaal. Een verhaal vol  levenslessen, een verhaal vol liefde. Onmogelijke liefde, want die is het leukste om over te lezen. Niet? Een boek dat ik aan iedereen kan aanraden, een boek geschreven door een schrijver waarvan ik nog zoveel meer wil lezen. Bookreview: Elke dag - David Levithan En die film, die heb ik ondertussen gezien. Nu nog wachten tot ik het vervolg kan lezen.

Titel: Every Day

Nederlandse titel: Elke dag

Auteur: David Levithan