Een tijdje geleden besloot ik om de volledige Twilight-reeks aan te schaffen. Omdat het goede boeken zijn, boeken die ik sowieso ooit nog eens zal herlezen. Boeken die net zoals de Divergent, The Hunger Games en de Harry Potter reeks een herinnering aan mijn jeugd zijn. In het pakket zat ook een boek die ik nog nooit gelezen had. Een novelle die zich afspeelt tijdens het boek ‘Eclips’. Het boek ‘Het korte leven van Bree Tanner’. Bookreview: Het korte tweede leven van Bree Tanner - Stephanie Meyer Stephanie Meyer is een Amerikaanse jeugdboekenschrijfster ui Connecticut. Stephanie studeerde Engels aan de Brigham Young universiteit in Utah. In 2003 kreeg ze een droom over een aantal personages en begon vervolgens te schrijven aan Twilight. De succesvolle reeks waarvan het eerste boek uitkwam in 2005. Daarna schreef ze ook nog het boek ‘Zielen’, ‘The Host’ en ‘Prom Nights from Hell’. Bookreview: Het korte tweede leven van Bree Tanner - Stephanie Meyer

“Super-secret Ninja Club sounds way cooler than the whole BFF thing.”

‘Het korte tweede leven van Bree Tanner’ gaat uiteraard over Bree Tanner. Een jonge vampier uit het nieuwelingenleger van Riley. Samen met een handvol andere vampiers word ze getraind om het op te nemen tegen de Cullen-clan. Maar dat weet ze nog niet. Voor haar is momenteel het grootste gevaar, Raoul. Eén van de twee leiders binnenin het nieuwelingenleger.  Bookreview: Het korte tweede leven van Bree Tanner - Stephanie Meyer

“I felt horribly obvious. I wished I were invisible to myself, that I could see the illusion so that I could trust it”

Eigenlijk las dit boek echt wel vlot. Ik was even vergeten hoeveel ik van de Twilight serie hou en hoeveel ik de schrijfstijl van Stephanie Meyer gemist heb. Toch raad ik dit boek niet aan om te lezen als je op vakantie bent want elke keer als ik dit boek moest neerleggen was ik een klein beetje geïrriteerd. Ik wou zo graag verder lezen en vooral uitlezen. Bookreview: Het korte tweede leven van Bree Tanner - Stephanie Meyer

Het korte leven van stephanie meyer is via Bol.com te koop voor 13,95 euro.