Bookreview: Het Lot - Jennifer E. Smith
Boeken

Bookreview: Het Lot – Jennifer E. Smith

Wat zou jij doen? Wat zou jij doen als je het grote lot wint? Als je 140 miljoen wint? Zou je het dan delen met vrienden en familie? Zou je een goed doel sponsoren? Of zou je op een luxe reis gaan door Amerika? Wat Teddy met al dat geld doet, lees je in ‘Het Lot’, geschreven door Jennifer E. Smith.

Bookreview: Het Lot - Jennifer E. Smith
‘Het Lot’ werd geschreven door Jennifer E. Smith. Een Amerikaanse auteur van verschillende Young adult boeken waarvan ik er al 2 heb gelezen. ‘Het Lot’ of ‘Windfall’ en ‘Duizend kilometer tussen jou en mij’. Dat laatste boek besprak ik begin augustus al op mijn blog en daarvan kun je hier de bookreview lezen. Vandaag bespreek ik ‘Het Lot’.Bookreview: Het Lot - Jennifer E. Smith

“We have all sorts of words that could describe us. But we get to choose which ones are most important.”

Dit boek vertelt het verhaal van Alice en Teddy. Twee jongeren die in het laatste jaar van de middelbare school zitten. Twee jongeren met een moeilijke jeugd achter de rug. De ouders van Alice zijn beiden overleden, nu woont ze bij haar tante. De ouders van Teddy leven nog, maar zijn vader leidt aan een gokverslaving, waardoor hij ervandoor ging toen Teddy nog heel klein was. Teddy en Alice vonden steun bij elkaar waardoor ze een heftige vriendschapsband opbouwden.

Bookreview: Het Lot - Jennifer E. Smith

Maar alles verandert op 31 januari. Alles verandert op het moment dat Alice een lot koopt voor Teddy’s verjaardag. Alles verandert als de omroepster exact hetzelfde nummer omroept. Alles verandert op het moment dat Teddy 140 miljoen wint en dat van hem de jongste winnaar ooit maakt. Maar moet alles veranderen?

“How many times can a life be split into a before and an after?”

Bookreview: Het Lot - Jennifer E. SmithWat ben ik dol op de schrijfstijl van Jennifer E. Smith. Ze schrijft echt de beste YA-boeken. Elk boek zou verfilmd kunnen worden in een prachtige romantische film om bij weg te dromen. Toch vind ik bijna geen cliché’s in haar verhalen. Ze schrijft haar verhalen op zo’n manier dat ze bijna waargebeurd zouden kunnen zijn. Echt heerlijk!Bookreview: Het Lot - Jennifer E. Smith

‘Het Lot’ is te koop op bol.com voor
17,50 euro via deze link.