Wat doet langdurig gepest worden met een mens? Hoe erg veranderd het iemand’s leven? Gepest worden zette Audrey’s leven helemaal op zijn kop. Nu heeft ze enorm veel last van een angststoornis en durft ze het huis niet meer uit zonder zonnebril.

Bookreview: Niet te filmen - Sophia Kinsella Het boek werd geschreven door Madeleine Wickham, maar onder de pseudoniem Sophia Kinsella. Madeleine studeerde muziek aan het New College in Oxford, maar ruilde die studie al na een jaar  voor een studie in politicologie, filosofie en economie. Daarna ging ze aan de slag als leerkracht en financieel journalist. In 1995 (het jaar dat ze 24 werd) schreef ze haar eerste boek ‘The Tennis Party’. Haar debuut onder de naam Sophie Kinsella was het boek Shopaholic ! (The secret dreamworld of a shopaholic).Bookreview: Niet te filmen - Sophia Kinsella

“Where there is shouting, there is no true knowledge.”

Vandaag wil ik het echter hebben over één van haar recentere creaties, het boek ‘Niet te filmen!’. Dit boek gaat over een meisje genaamd Audrey die al een tijdje niet meer haar vertrouwde huis durft te verlaten. Achter haar zonnebril laat ze de buitenwereld links liggen. Maar op aanraden van haar psychologe, maakt ze een documentaire over haar leven. Dankzij die camera, haar huisgenoten en Linus (een vriend van haar broer) verwerkt ze langzaam een vreselijk tragedie.Bookreview: Niet te filmen - Sophia Kinsella

“Sometimes I hope I’m building up a stockpile of missing laughs, and when I’ve recovered, they’ll all come exploding out in one gigantic fit that lasts twenty-four hours.”

Het verhaal van Audrey sprak me enorm aan omdat ik op zoveel verschillende vlakken raakpunten vind. Zo doet het karakter Frank me heel hard denken aan mijn broer, haar verhaal aan mijn middelbare schoolverhaal en ik wil ook dat Linus mijn vriendje is.Bookreview: Niet te filmen - Sophia Kinsella

Sophia/ Madeleine probeert met dit boek echt een taboe te doorbreken. Want naar de psycholoog gaan is oké! Je kan namelijk niet overal zelf uitraken.

Niet te filmen door Sophia Kinsella is via Bol.com te koop voor 17,95 euro.