In mijn vorige bookreview schreef ik over het boek ‘Als ik blijf’. Een toppertje dat geschreven werd door de fantastische schrijfster Gayle Forman. Vandaag is het aan zijn schitterende vervolg ‘Wacht op mij’.

Bookreview: Wacht op mij - Gayle Forman ‘Als ik blijf’ was in tegenstelling tot wat veel mensen misschien denken niet het young adult debuut van Gayle. Haar eerste young adult boek ‘Sisters in Sanity’ schreef ze in 2007 en is gebaseerd op een artikel die ze ooit schreef voor Seventeen Magazine. In 2009 schreef ze ‘Als ik blijf’, in 2011 het vervolg, daarna schreef ze het boek ‘Just One year’ en zijn vervolg ‘Just One Day’. Twee boeken die ik meteen zal toevoegen aan mijn ‘to-read’ lijstje op Goodreads. Momenteel lees ik het boek ‘Ik was hier’ dat in 2015 uitkwam en dat binnen enkele weken ook een plaatsje zal krijgen op deze blog. Het laatste boek die ze schreef en tevens haar eerste volwassen roman is het boek ‘Leave me’ dat uitkwam in 2016.Bookreview: Wacht op mij - Gayle Forman Het boek ‘Wacht op mij’ vertelt het verhaal van Adam drie jaar na het accident die het leven van zijn vriendin veranderde. Maar in dit verhaal blijkt dat niet alleen haar leven op zijn kop werd gezet. Maar ook dat van Adam. Hij en Mia hebben elkaar al een tijdje niet meer gezien. Bookreview: Wacht op mij - Gayle Forman

Adam en zijn band zijn inmiddels doorgebroken. Maar blijkbaar brengt roem niet altijd geluk met zich mee. Op de vooravond van zijn wereldtournee is Adam enorm eenzaam en zeer ongelukkig. Om terug gelukkig te worden zal hij eerst zijn verleden moeten accepteren. Hij moet accepteren en verwerken wat in de afgelopen drie jaar is gebeurd. En dat blijkt geen gemakkelijke klus te worden.Bookreview: Wacht op mij - Gayle Forman

Net zoals het boek ‘Als ik blijf’ zorgde dit boek ook voor een potje huilen. Waarom kan ik geen enkel boek lezen zonder dat die waterval tevoorschijn komt? Maar eigenlijk ben ik wel opgelucht dat dit boek voor tranen zorgde want vaak stelt een vervolg teleur. Hier was dit duidelijk niet het geval. Je kreeg nog meer voeling met de personages en je leert dat elk verhaal twee kanten heeft

Het boek ‘Wacht op mij’ is te koop op bol.com voor
9,99 euro via deze link.

BewarenBewaren