Wauw, ik kan bijna niet geloven hoe snel ik tegenwoordig lees. Ik lees zo snel dat er momenteel een stapel boeken op mijn bureau ligt te wachten tot ik er iets over schrijf. Deze namiddag wil ik jullie vertellen over het boek ‘Als ik blijf’ van Gayle Forman, beter bekend als het boek achter de film ‘If I stay’.

Bookreview: Als ik blijf - Gayle Forman Het boek werd geschreven door Gayle Forman, een young adult fiction schrijfster. Ja, je hoort het goed, schrijfster. Ik vergeet altijd dat ze een schrijfster is en geen schrijver. Maar wat het maakt het eigenlijk uit. Ze is steengoed! Ze begon haar carrière bij Seventeen magazine en later ging ze als freelancer journalist werken voor Jane, Glamour, Elle Magazine, Cosmopolitan. In 2002 reisde ze met haar man Nick rond de wereld, en vergaarde ze informatie voor haar eerste boek ‘You can’t get there from here: A year on the fringes of a shrinking world’ dat in 2005 uitkwam.

Bookreview: Als ik blijf - Gayle Forman

Het boek ‘Als ik blijf’ vertelt het verhaal van Mia. Een 17-jarige student met een leven die volledig rond muziek draait. Mia speelt namelijk cello en wil graag naar het conservatorium, haar vriendje Adam speelt in een populaire rockband. En haar ouders waren echte rockers, althans toch tot op het moment dat haar klein broer, Teddy, geboren werd. Maar het leven van Mia verandert drastisch op een dag die nochtans prachtig begon.

Bookreview: Als ik blijf - Gayle Forman

Tijdens het lezen van dit boek herinnerde ik dat ik hem ooit al eens gelezen had. Iets dat ervoor zorgt dat ik de meeste boeken gewoon meteen terug weg leg. Maar dit boek las ik gretig verder omdat ik er eigenlijk niet veel meer van herinnerde en daar kreeg ik geen spijt van. Het boek nam me opnieuw mee op avontuur. Ik huilde krokodillentranen op het ene moment en op het andere zat ik al op de laatste pagina. Hoe kon ik toch opnieuw zo snel door dit boek vliegen?

Het boek ‘Als ik blijf’ is hier te koop op
bol.com voor 14,99 euro.