In 2017 las ik het boek ‘Het beste wat we hebben’ voor BLGR. December 2017 en ik was zo’n fan van dat boek dat ik opzocht welke boeken ze nog had geschreven. Toevallig had ik het boek ‘Kom hier dat ik u kus’ ongeveer een jaar geleden gekregen bij mijn ECI lidmaatschap en nog niet aangeraakt. Tot toen dan toch.

Bookreview: Kom hier dat ik u kus - Griet Op de Beeck Griet Op de Beeck is een Vlaamse auteur en columnist uit Antwerpen. In 2013 debuteerde ze met de roman ‘Vele hemels boven de zevende’. Een boek die verfilmd werd door Jan Matthys en in de zalen te zien was vanaf 8 november 2017. ‘Kom hier dat ik u kus’ was haar tweede film. De filmrechten voor dit boek werden verkocht aan Bastide Films en naar aanleiding van dit boek schreef Griet de theatertekst voor Alexander Broeder. Aan haar derde boek ‘Gij nu’ zal ik binnen enkele weken beginnen. Dat leende ik namelijk enkele dagen geleden uit.

Bookreview: Kom hier dat ik u kus - Griet Op de Beeck

‘Kom hier dat ik u kus’ verscheen eind september 2014 en gaat over Mona. We krijgen een inkijk op haar jeugd, haar vierentwintigste levensjaar en haar vijfendertigste levensjaar. We lezen over hoe kapotte mensen andere mensen ongewild kapot maken. Over ziekte en verzwijgen. Over vergeten, maar ook niet kunnen vergeten. Over liefde, over vriendschap, over familie. Over wat goed voor je is en over wat je denkt dat goed voor je is.

Het boek liet een diepe indruk op me na. Omdat het zo herkenbaar is, zo kwetsbaar. En opnieuw zo goed geschreven. Wauw! Maar na het boek zat ik nog met enorm veel vragen, vragen omtrent nevenkarakters. Vragen die waarschijnlijk nooit zullen opgelost worden.

Heb jij de film ‘Vele hemels boven de zevende’ al gezien? zoJA, WAT VOND JE ERVAN?