Voordat ik boek las, leek het een miskoop. Een foutje. Maar nu ik het boek heb gelezen denk ik er helemaal anders over. Willen jullie weten waarom? Lees dan nu mijn review van het boek Gebroken Soep geschreven door Jenny Valentine.

Bookreview: Gebroken soep - Jenny Valentine

Jenny Valentine is een schrijfster die geboren werd in het jaar 1970 in de Engelse stad Cambridge. Haar eerste boek ‘Finding Violot Park’ won de Guardian Children’s Fiction Prize. Een prestigieuze Britse prijs die je maar één keer in je leven kan ontvangen. Haar tweede boek ‘Gebroken soep’ was genomineerd voor de Waterstone’s Children’s Book Prize, de Costa Book Children’s Book Award en voor de Booktrust Teenage prize. Daarna schreef ze nog een tal van verhalen, waarvan 2 kortverhalen. Het laatste boek dat ze schreef was Fire Colour One.

Het boek Gebroken soep gaat over een meisje genaamd Rowan Clark, die sinds de dood van haar broer Jack het huishouden moet runnen. Omdat haar moeder sinds zijn dood zwaar depressief is, haar vader vertrokken is en haar jongste zusje Stroma te klein is om voor zichzelf te zorgen. Maar wie zorgt er eigenlijk voor haar? Niemand. Tot op de dag dat een onbekende jongen haar een negatief geeft. Een negatief die zij volgens hem heeft laten vallen. Een negatief die later een portret van haar overleden broer blijkt te zijn.

Het verhaal is zeer erg triest. Triest omdat zo’n jong meisje het huishouden moet runnen. Triest omdat zo’n gebeurtenis het hele gezin uit elkaar heeft gerukt en ze geen manier kunnen vinden om door te gaan. Maar ook spannend. Want wie is die jongen? Wie is die jongen die haar het negatief gaf? Hoe kwam hij aan de foto van Jack? En zal Rowan ooit nog een normaal leven kunnen leiden? Al die vragen worden beantwoord terwijl je het boek leest. Maar bereid je voor op antwoorden die jij nooit had kunnen verwachten. Want tot op het moment dat één vraag beantwoord werd wist ik nog steeds niet hoe de vork aan de steel zat.

Je kan dit prachtige boek in een nieuw jasje kopen op Bol.com voor 5 euro.

Wat is  het laatste boek dat je gelezen hebt?

BewarenBewaren