Een tijdje geleden verkocht onze bibliotheek afgeschreven boeken ten voordele van het goede doel. Elk boek werd verkocht aan een zeer lage prijs. Iets waar ik gretig van gebruik maakte om mijn boekenkast aan te vullen. Het eerste boek dat ik las was Thomas en de laatste draken van Cornelia Funke.

Cornelia Funke is een Duitste schrijfster die geboren werd in Dorsten op 10 december 1958. Ze schreef verschillende kinder-en jeugdboeken. Voor twee boeken, genaamd De dievenbende van Scipio en een Hart van Inkt kreeg ze een Zilveren Griffel, een van de belangrijkste literatuurprijzen voor de Nederlandse jeugdliteratuur. Deze twee boeken werden daarna ook verfilmd.

Bookreview: Thomas en de laatste draken - Cornelia Funke

Het boek Thomas en de laatste draken gaat over een zilveren draak genaamd Long die samen met het koboldmeisje Zwavelkopje op zoek gaat naar een plek genaamd de zoom van de hemel. Op deze wonderbaarlijke plek zouden de draken eindelijk in rust kunnen leven zonder mensen om zich heen. Jammer genoeg weet niemand waar die plek is. Gelukkig is er onderweg genoeg hulp. Maar er schuilt ook gevaar. Een gouden draak, genaamd Netelbrand, wil namelijk ook die plek vinden. Want hij doet niets liever dan op draken jagen.Bookreview: Thomas en de laatste draken - Cornelia Funke

Het boek was in het begin saai en zeer kinderlijk. Maar na enkele pagina’s werd ik echt in het verhaal meegesleurd. Niets liever wou ik dan het einde kennen. En nu ik weet hoe dit prachtige boek afloopt wil ik enkel meer lezen. Misschien moet ik meer van deze Duitse schrijfster gaan lezen.

Het boek Thomas en de laatste draken is verkrijgbaar voor 14,95 euro bij Bol.

Wat je favoriete boek?

BewarenBewaren