Een tijdje geleden kocht ik de boektoppers uit verschillende leeftijdscategorieën. Maar ze bleven een tijd lang allemaal in mijn kast staan. Ik had namelijk een aantal boeken die ik eerst wou gaan lezen. Maar ongeveer 2 weken geleden was het dan eindelijk zover. Een paar weken geleden las ik de eerste pagina uit het boek Catwalk van Dirk Bracke. Vandaag geef ik jullie mijn eerlijke mening.

Bookreview: Catwalk van Dirk Bracke

Dirk Bracke is een 64-jarige schrijver die al heel wat jeugdboeken heeft geschreven. Zijn bekendste boeken zijn Blauw is bitter, Zij en haar, Het uur nul, Buitenbeen, Back en Het Engelenhuis. Die laatste twee zijn zelfs verfilmd! Zo werd Het Engelenhuis, Bo in 2010 dankzij Hans Herbots. En verfilmden Adil El Arbi en Bilall Fallah Back en Black in de film Black.

Bookreview: Catwalk van Dirk Bracke

Het boek Catwalk werd in 2011 gepubliceerd door het Davidsfonds en gaat over Polly. Polly word op een warme zomerdag aangesproken door een vrouw. “Heb je ooit al gedacht aan een carrière als fotomodel?” vroeg de vrouw. Het leek haar leuk, maar wat zou Rob, haar dominante stiefvader daarvan vinden? Van hem mocht ze nog niet eens een kort rokje dragen. Of chips eten op het moment dat ze tv keer omdat het te veel lawaai maakt.

Bookreview: Catwalk van Dirk Bracke

Ik vind het een heel fijn boek. Het leest echt super vlot. In minder dan twee dagen had ik het uit. En in tegenstelling tot wat ik verwacht zou hebben is het boek niet te kinderlijk geschreven. Het enige minpuntje is dat het boek echt zeer snel gaat. Je vliegt echt van het ene naar het andere moment waardoor je soms even de kluts kwijt bent.

Het boek Catwalk van Dirk Bracke is te koop voor 16,95 euro via Bol.com.

Wat is jouw favoriete boek van Dirk Bracke?